Iran åkte ut, Japan vann, Teymourian tala

Teymourian sa idag att Ghotbi gjorde allt som han kunde för Iran.
Andranik Teymourian sa följande idag:
- Om vi hade vunnit matchen, Så hade alla hyllat oss men om vi hade förlorat matchen så hade alla skyllt på oss

- Vi spelade väldigt bra i gruppspelet så vi lyckades komma till kvartsfinalen.

- Sannigen är att vi spelade inte bra mot sydkorea i första halvlek, men i andra var vi det bättre laget.

- Hur som helst var Sydkorea - Iran en jämn match

- Båda tränarna hade analyserat varandras lag väl

- Vi hade otur att de gjorde mål i 107 minuten , matchen borde ha avgjorts på straffar

- Det är tränarens jobb att välja startelva och formation och jag som en spelare har inget o säga om detta.

- Sanningen är att vår taktik var inte defensiv mot Sydkorea 

- Jag vill inte hylla ghotbi men man ska inte glömma att han gjorde allt han kunde för Team Melli

- Ghotbi gjorde allt för att Iran skulle lyckas.

- på 20 månader förlorade vi endast 3 matcher. En mot kuwait som var bara otur, en mot Brasilien som vi visste vi skulle förlora och en mot SydKorea.

Jag håller med Teymourian i vissa punkter men sanningen är enligt mig att Iran spelade väldigt dåligt mot Syd Korea, vet inte var han får det ifrån att vi var bättre laget i Andra halvlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0